Вибори 2010: Принципи формування селищних виборчих комісій грубо порушено!

Олександр Редич
23 вересня 2010 Ірпінська міська територіальна виборча комісія зформувала Ворзельську, Гостомельську, Коцюбинську селищні виборчі комісії. Затвердження складу селищних виборчих комісій здійснювалось без будь якого їх обговорення членами Ірпінської ТВК.   Зауваження деяких членів ТВК (їх одиниці)   до уваги не брались.
Особливо послідовними порушеннями відзначались процедури призначення членів селищних ВК  від фракції «НУ-НС».  При присутніх головах трьох політичних партій, що входять до фракції ВР “НУ-НС” (УНП, Рух, Європейської України)  – їх  пропозиції не враховувались і не розглядались.  

Цікаво, що своє право на присутність на даному засіданні ТВК голови та уповноважені представники міських організацій політичних партій (УНП – Скрипленко Т.П., Руху- Редич О.В., Європейської України – Бойчук У.В., Сильної України) півгодини доводили голові та іншим членам ТВК  із Законом “Про вибори …”  в руках…..  Це вказує на непідготовленість і низький рівень обізнаності із Законом  “Про вибори … ”  як голови, так і членів ТВК. 

Довідка 

Більшість керівних посад у сформованих ТВК зайняли 6 партій з 47, які брали участь у розподілі.  Найпотужніше представництво голосів, заступників та секретарів ТВК у парламентської коаліції, яка в сумі отримала 1042 посади. В той же час, опозиційні парламентські партії забезпечили собі вдвічі менше керівних посад. Причиною нерівномірного поділу стали норми чинного законодавства, які передбачають призначення керівників ТВК Центральною виборчою комісією без переконливих та чітких критеріїв відбору. У зв’язку з тим, що територіальні комісії найближчі 5 років встановлюватимуть результати волевиявлення громадян на чергових та можливих позачергових місцевих виборах.

Центральна виборча комісія 15-го  вересня сформувала територіальні виборчі комісії (ТВК). Їхнє основне завдання – організація виборів до місцевих органів влади 31-го жовтня.

До формування складу територіальних комісій долучилися представники 74 політичних партій. 15  з них –  вносили свої подання від парламентських фракцій, а решта 59 пропонували свої кандидатури для жеребкування.

Оскільки такі партії як ПРУ, КПУ та Народна партія мають самостійно сформовані депутатські фракції у Верховній Раді, то вони отримали право подати до складу кожної територіальної виборчої комісії по три кандидатури. За даними ОПОРИ, таким чином, партії-члени владної коаліції автоматично отримали можливість контролювати половину складу усіх ТВК України.

Найбільшу кількість посад голів ТВК отримала Партія регіонів – 210. Другими та третіми за кількістю очільників комісій стали ВО «Батьківщина» (108) та Народна партія (99). Вдвічі меншу кількість крісел голів ТВК здобули Комуністична партія України (55),  «Наша Україна» (45) та УСДП (31).

Ті ж політичні сили отримали й більшість посад секретарів та заступників голів ТВК: Партія регіонів – 123/115, Народна партія – 123/88, ВО «Батьківщина» – 97/90, Комуністична партія України – 93/96. Дещо менше посад секретарів і заступників голів у партії «Наша Україна» – 59/49 та в УСДП – 46/25. Всі інші партії отримали менше ніж 20 посад секретарів.

Підбиваючи підсумки старту кампанії, експерти відзначають наступні загрози для демократичності виборчого процесу:

·               Закон про місцеві вибори в нинішній редакцій містить дискримінаційні норми, які надають одним партіям переваги при поданні кандидатур до складу ТВК. Тим часом, інші отримують непропорційно мале представництво у виборчих комісіях – це стосується здебільшого опозиційних та позапарламентських сил.

·               Нинішня процедура відбору кандидатур від партій, які є членами блоків, призвела до непропорційного розподілу місць в ТВК. Це ж стосується і позапарламентських партій.

·               Відсутність будь-яких роз’яснень в законі щодо призначення осіб на керівні посади в ТВК на практиці перетворилось у досить значне домінування партій влади в керівництві комісій.

·               ЦВК не зробила все можливе, щоб поінформувати виборців та учасників виборчого процесу про прийняті нею рішення та затверджені склади місцевих комісій. Як наслідок –  в багатьох місцевих осередках партій не знали чи включені їхні представники до складу ТВК і коли їм приступати до роботи.

·               Скорочені строки кампанії призводять до накладання різних виборчих процедур, що в подальшому може призвести до невиконання усіх обов’язкових норм закону про місцеві вибори.

     Наступним важливим етапом виборчого процесу стане висування кандидатів в депутати та на посади голів територіальних громад, яке розпочнеться 27 вересня і триватиме загалом до 8 жовтня включно.

Інформація взята із сайту Української Гельсінської спілки  з прав людини.

 http://helsinki.org.ua/index.php?id=1285154208

 

Popularity: 5% [?]

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code