Любомир Трушик: “Якщо люди побачать, що робота поліції дієва – вони змінять своє відношення”

Данута КОСТУРА

Довіра народу до служб, що стоять на сторожі спокою громадян – одна з основоположних засад розвинутих та благополучних країн. Вважається, там, де поліції довіряє 50% населення – стійка правоохоронна система, громадяни впевнені, що закон в обличчі правоохоронних органів їх захищає.

Реформа поліції в Україні не зупиняється.  В планах – формування підрозділів з патрулювання і контролю дорожнього руху на дорогах державного та регіонального значення, реформування структури слідчих підрозділів і карного розшуку. Створено сектори дільничних офіцерів поліції, що прийшли на заміну дільничним інспекторам.

Про Ірпінський сектор дільничних офіцерів поліції розмовляємо з їх начальником Любомиром Михайловичем ТРУШИКОМ.

Які функції дільничних офіцерів?

Дуже обширні. Як я завжди казав, це – мікрорайвідділ. Але в першу чергу, це, звісно, профілактична робота. Вони мають попереджати вчинення злочинів і правопорушень. Це щоденна кропітка робота. Фаховий дільничний знає хто проживає у даній квартирі чи будинку і, відповідно, приділяє йому при потребі більше уваги. Є обліковий елемент, наприклад люди, які раніше були засуджені, а зараз знаходяться під адміністративним наглядом поліції, є категорії громадян, які постійно вчиняють насильство в сім’ї, є люди з психічними розладами та такі, що перебувають на обліку у лікаря нарколога. З цими людьми дільничний постійно повинен контактувати, попереджаючи порушення. У полі зору дільничного офіцера також підлітки.

Хто ці нові дільничні офіцери?

Вікова група різна. Був відбір. Вони повинні мати повну вищу освіту і не мати судимості, пройшли 6-ступінчастий відбір, на якому перевірялись їх аналітичні і логічні здібності, стан здоров’я, фізична підготовка. Кандидати на посаду дільничного пройшли психологічне тестування, співбесіду та спеціальну перевірку. А тоді – навчання. Незалежно чи вони раніше служили у міліції, чи це зовсім нові люди.

За якими критеріями працюють дільничні: згідно з площею, з кількістю мешканців?

На даний час на одного дільничного офіцера припадає близько 10 тисяч населення. Скажімо, у Ворзелі проживає близько 6 тисяч осіб, тому дільничний обслуговує ще невелику частину Ірпеня. Але базується у Ворзелі.

Скільки дільниць в Ірпені та селищах?

В Ірпінському ВП згідно з штатним розписом 30 дільничних офіцерів поліції. Місто Ірпінь та селища розподілені на 10 адміністративних дільниць.

Куди звертатися громадянам, коли, скажімо, скандал у сім’ї?

Перш за все потрібно телефонувати на лінію “102”. Ірпінський черговий направляє цілодобовий наряд  – групу реагування патрульної поліції  (ГРПП). Співробітники, виїжджаючи на місце, припиняють правопорушення, документують, складають адміністративний протокол чи попередження. Потім цей матеріал обов’язково попадає до дільничного офіцера, який вже орієнтуватиметься, що у цій сім’ї не все благополучно і вживатиме належних заходів.

Як щодо пограбувань громадян?

З початку 2017 року в Ірпінському регіоні вчинено  з десяток пограбувань. Більшість розкриті, встановлені особи. У цьому напрямку йде  робота. Залучаємо інші підрозділи для сумісних патрулювань, недержавні охоронні структури, громадські формування. Територія Ірпінського регіону доволі велика, значна кількість новобудов і, відповідно, велика кількість “нових” людей. Але наш регіон не є лідером в частині пограбувань. На вулицях з’явилися  групи швидкого  реагування, що постійно патрулюють. В місцях значного скупчення людей завжди здійснюється патрулювання в цивільному одязі, що в комплексі дає позитивний результат.

Чому у мешканців не має номера мобільного їх дільничного? Можливо, доцільним було б, щоб у дільничного був службовий мобільний?

Тобто ви говорите про те, щоб ми закупили телефони? Якщо мова про додаткові телефони, то не бачу зараз необхідності. У кожного дільничного є власний телефон. Ми розмістимо їх номери у газеті. Але громадяни повинні розуміти, що є поняття робочого графіку (з 9 до 18 години), час після добового чергування, наради. І повторюсь: громадяни при потребі можуть звертатися у будь – який час на лінію “102”. Наш наряд буде на місці і всю зібрану інформацію дільничний отримає.

Що робить дільничний, коли все спокійно у його зоні відповідальності?

Є обліковий елемент, є люди, які раніше засуджені, знаходяться під адміністративним наглядом, є категорії громадян, які постійно вчиняють насильство в сім’ї, є люди, з психічними розладами, є ті, які перебувають на обліку у лікаря нарколога. З цими людьми дільничний постійно повинен контактувати, попереджаючи порушення. Це одне з основних завдань.

Я коли дивлюсь на нових поліцейських, то складається враження, що вони перед роботою випили пляшечку валеріанки – такі спокійні і витримані.  З ними проводять спеціальні психокурси?

Кожен поліцейський проходить щорічний медичний огляд. Там є робота з психологом, який відслідковує в якому психологічному стані знаходиться співробітник. Кожна людина по – своєму реагує на події, зауваження. Тут дуже важлива витримка. Поліцейський має діяти тільки згідно чинного законодавства. Тому емоції залишаємо вдома.

Я дивлюся, що інколи поліцейських ображають, а вони з гідністю це витримують. У вас, особисто, є якісь методи, щоб стримати лють, образу?

Ні, не має. Просто виконуєш свою роботу. Коли відбуваються такі речі і йде “перегин”, то є стаття 185 КУпАП – не виконання законних вимог працівника поліції. Якщо людина вчиняє правопорушення і агресивні дії, то притягується до адміністративної відповідальності, а то і до кримінальної.

Як можна довести, що громадянин перейшов межу?

Поліцейські, які чергують, мають нагрудні відеокамери. Але без громадян ми не можемо зробити нічого, скільки б камер у нас не було. Кожна наша робота пов’язана з співпрацею з громадянином – з поняттям свідок, понятий.

У нас, на жаль, всі зараз хочуть бути осторонь. Я вже не кажу про допомогу працівникові поліції, коли він, приїхавши на виклик, не може впоратись, бо йде масове порушення громадського порядку. І тут навіть не йде мова про безпосередню допомогу , а лише виступити як свідок . Але громадяни воліють залишатися осторонь.

Як Ви це пояснюєте?

Не знаю, можливо в цьому є наша провина, колишня робота накладає відбиток.  Зараз ми налаштовані на те, щоб змінити цю ситуацію.

Як Ви збираєтесь заповнювати цю прогалину?

В першу чергу завоювати  довіру людей. Ми надаємо допомогу. Якщо люди побачать, що вона дієва, то відношення громадян до нас зміниться в кращий бік.

Для мене основне завдання – налагодити співпрацю і взаємодопомогу між громадою  і дільничними офіцерами поліції.

Розкажіть про себе.

Мені 34 роки. Закінчив академію МВС. Працюю з 1999 року. В Ірпінському райвідділі з 2003 року. Раніше працював керівником цієї служби у Бучі, а вже рік, як працюю в Ірпені.

Данута КОСТУРА

Popularity: -0% [?]

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code