Юрій ДЕМЧУК
15 вересня відбувся перший розгляд справи по суті щодо оскарження рішень та визнання протиправними дій Ворзельської селищної ради (ВСР) стосовно процесу об’єднання громад Ворзеля та Бучі, а згодом ще низки інших сіл. Рішення ще не винесене.
Попереднє засідання тривало недовго і було перенесене через подання представницями відповідача неналежним чином посвідчених документів, а також вступу в справу в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача Бучанської міської ради.
Засідання почалося о 10:30 і завершилося після 16:30. Суддею було зачитано позовні заяви, де було викладено аргументи позивачів і позовні вимоги. Це зайняло не мало часу, адже оскаржуються три рішення ВСР.
Стосовно суті порушень законодавства і наших зауважень до дій та рішень Ворзельської селищної ради писалося вже багато. Зокрема, чому об’єднання Ворзеля з Бучею незаконне, як активісти Ворзеля виступили проти силового приєднання до Бучі про те як розгляд справи про приєднання Ворзеля до Бучі знову відтермінували.
Потім були пояснення та виступи сторони позивачів та запитаннями до позивачів зі сторони відповідача, а також третьої сторони. Представник ВСР і третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача – БМР, заявили, що наші позовні вимоги не визнають і позови вважають безпідставними і необґрунтованими.
Представник позивачів – Роман Щербак – додатково і більш доступно роз’яснив наші претензії і вимоги, кваліфіковано і чітко окреслив допущені у процесі об’єднання порушення законів і пояснив наші аргументи. Потім були певні уточнення і запитання до сторони позивачів, котрі не викликали ніяких складнощів.
Після технічної перерви слово для пояснень було надано стороні відповідача та третій стороні. Вже, можна сказати традиційно, новий представник Ворзельської ради дуже погано орієнтувався в суті та матеріалах справи, постійно плутаючись та гублячись, він не міг відповісти на прості запитання та уточнення з нашої сторони.
Секретарка Ворзельської ради Людмила Риженко, котра брала безпосередню активну участь у процесі примусового приєднання – взагалі хапалася за голову. Мабуть, від сорому за такого представника. Це, насправді, вже четвертий представник ВСР по цій справі. Попередні представниці, втім, були не кращі, бо теж губилися і плуталися навіть у питанні кого ж вони представляють.
А от представник Бучанської ради юрист Тарас Шаправський підготувався краще. Припускаю, що йому, можливо, хтось навіть допоміг в такій складній справі, адже пояснення були викладені на папері і бучанський юрист їх зачитував чітко і з розстановкою.
Відзначу, що його спроби відбілити дії та рішення Ворзельської ради та свого шефа мера Бучі Анатолія Федорука, котрий, власне, і був ініціатором, організатором та контролером всієї цієї примусової об’єднавчої епопеї, були значно наполегливішими. Хоча вцілому вони містили не докази правомірності й законності дій ВСР, а скоріше спроби прорватися з того глухого кута порушень, в який загнали самі себе депутати ради та їхній диригент Федорук своїми протиправними діями. Адже там назбирався такий клубок порушень і все настільки перекручено з ніг на голову, що по цій справі, мабуть, можна писати якусь юридичну наукову роботу.
Шаправський говорив то про ще якісь додаткові обговорення чи то опитування, то про права колишнього секретаря ВСР Атаманчука, котрий ветував перше рішення ВСР про об’єднання з Бучею, що з голосу пробували проштовхнути ще в серпні 2015 року. Саме через це рішення колишній голова Ворзеля Олександр Венгрик в авральному порядку секретно ззивав позачергову сесію на 8:00 ранку, на якій зі штовханиною і під наглядом тітушок з Бучі продавлювали дане рішення.
То розказував про форми консультування з громадськістю, а саме про листи опитування, котрі ручні депутати терміново бігали десь там підписували. Але родзинкою стало те, що, за словами представника Бучі, виявляється, коли 4 вересня 2015 року ВСР об’єднувалася з Бучею, то вже існувала Бучанська об’єднана територіальна громада (ОТГ) і тому голосування про об’єднання з Бучею ніби-то мало означати об’єднання з усією ОТГ.
Тут варто зазначити, що згадана Бучанська ОТГ існувала на той момент тільки умовно, адже рішенням 51 сесії Київської обласної ради VI скликання від 13 серпня 2015 громада була створена з відтермінувальною умовою, адже пункт 1 цього рішення, де йдеться про утворення ОТГ, вступає в дію тільки після затвердження Кабміном відповідного “Перспективного плану формування територіальних громад”, про що йдеться в п. 2 даного рішення.
Відповідно, дане твердження представника Бучі не витримує критики. А ще на тому засіданні обласної ради головував у якості виконуючого обов’язки голови обласної ради нинішній заступник мера Бучі Ярослав Добрянський.
Потім бучанський юрист згадав про розпорядження вже нової голови Ворзеля – рідної сестри Федорука – Лариси Федорук про ще одні депутатські опитування та опитування на підприємствах перед другим оскаржуваним рішенням ВСР від 29 січня 2016 року. Хоча врешті потім сам визнав, що ці опитування носять лише консультативний характер, адже це не були повноцінні громадські обговорення з відповідним графіком та процедурами, та й далеко не всі депутати провели такі опитування на своїх округах.
Ми ж прекрасно розуміємо як проводилися такі опитування: депутати по рознарядці зверху пройшлися по своїх прихильниках, друзях та родичах, а на підприємствах бюджетники, звісно, показали зразковий добровільно-примусовий одобрямс.
Врешті, бучанський юрист звинуватив нас у підміні понять, формалізмі та спробах видати чорне за біле та ще й в тому, що ми начебто ввели суд в оману щодо можливості проведення референдуму стосовно питання об’єднання, бо, бачте, закону про референдум то нема.
А наша доблесна і праведна ВСР, виходить, навіть думати не могла і не стала про референдум, щоб не порушувати цим закони і не перевищувати свої повноваження. Але тоді варто зазначити, що цього закону про референдум не існувало і на момент прийняття закону “Про добровільне об’єднання територіальних громад”, втім законодавці передбачають можливість його проведення в положеннях даного закону.
Під кінець він ще наголосив, що є ж і висновок Київської обласної держадміністрації (КОДА) щодо законності та конституційності, котрий теж виданий за розпорядженням ще одного прихильника Федорука – голови КОДА Максима Мельничука, котрим, як і Федоруком, нещодавно зацікавилася Генпрокуратура.
Також юрист доповів, що Київська обласна рада прийняла рішення щодо внесення Ворзеля в Бучанську ОТГ в “Перспективному плані формування територіальних громад Київської області”, то значить їм видніше щодо доцільності та законності процесів, котрі відбувалися. Відносно цього рішення більш детально писав депутат обласної ради Ігор Домбровський. А також я писав про те, як ми відвідали засідання комісії КОР з питань місцевого самоврядування і що ми там повідомляли її членам.
Ну і як вишенька на тортик в сторону позивачів було дорікання, що оскільки тільки три особи подали позови до суду, то значить всі решта задоволені, а позивачі, мовляв, взагалі не пояснили та не довели, які ж їхні права, свободи та інтереси порушені. І що ми, мовляв, ніхто і не маємо мандату щось оскаржувати від імені громади. Що тільки ВСР має права представляти громаду. Хоча з чого він вирішив, що ми виступаєм від імені всієї громади – не зрозуміло.
Але хай би як не викручувався цей хвацький бучанський юрист, хай би як не переводив стрілки, ми все одно будемо до кінця боротися за свою гідність і права. Бо не можна просто так взяти і нахабно, грубо та нагло порушувати закони України, права громадянина та громади на самоврядування, самостійне волевиявлення та вибір свого майбутнього.
Після завершення всіх пояснень сторін, уточнень та запитань до них, суддя оголосила перерву в засіданні. На наступному засіданні, яке призначили на 10 годину ранку вівторка 20 вересня, розпочнеться етап дослідження матеріалів справи, де суд буде розглядати залучені сторонами докази та матеріали.
Юрій ДЕМЧУК, мешканець Ворзеля
Popularity: 3% [?]