ДАНУТА КОСТУРА
Ми часто обурюємося бездіяльністю влади, не запитуючи себе, що зробили самі, щоб питання, яке нас хвилює, вирішувалося. Ми бурчимо, але не хочемо вдарити палець об палець щоб його вирішити. Хоча, часто просто не знаємо з чого почати, не маємо досвіду у написанні скарги чи звернення. У цьому випадку провина лежить на нашому депутатові . Бо перше, що нам потрібно зробити, так це звернутися до нього.
Оскільки депутат має перед нами обов’язки . Вони прописані у законі, згідно якого депутат місцевої ради зобов’язаний, серед іншого, підтримувати з нами зв’язок:
– не рідше одного разу на місяць, у визначений час, вести прийом, розглядати пропозиції, заяви, скарги і вживати заходи, щоб оперативно їх вирішити;
– вивчати наші потреби, інформувати про них раду, виконком та брати безпосередню участь у їх вирішенні;
– не рідше одного разу на півріччя інформувати нас про зроблене, про плани влади тощо.
Можливо вам повезло, у вас є телефон вашого депутата, і ви знаєте, що можете звернутися до нього безпосередньо у любий час і з любого приводу. Але багато хто з нас не знає,навіть, прізвища свого вуличного депутата. І такий стан речей, очевидно, депутата абсолютно влаштовує. Але не повинен влаштовувати нас.
Депутат повинен віддавати собі звіт чи зможе одночасно віддавати себе роботі і депутатству, бути свідомим того, що прийдеться працювати з людьми, вирішувати їх проблеми. А нагородою буде відчуття чесно зробленої справи. Звичайно, добре було б узаконити невелику фінансову допомогу за його працю( В Угорщині, наприклад, депутат місцевого рівня отримує зарплатню у розмірі, яка не повинна перевищувати 25 відсотків зарплати мера).У нас депутат отримує землю. Дехто міг отримати її давно і по праву. І без депутатства.
Вибираючи, ми вибираємо, заодно, і нашу шкалу моральних цінностей, де не останнє місце займають такі поняття, як честь, справедливість.
Недавно на ворзельській сесії прийшлося спостерігати, як депутати «уберегли» селищну казну від наповнення її грошима. Йшлося про затвердження змін до Закону України про планування та забудову (від 16 09 08), де пропонувалося брати відрахування на розвиток водогонів, каналізації тощо – до 10% для нежилих і до 4% для жилих приміщень. По 5-ти позиціях (соціальне призначення будівель, пов’язаних з Євро – 12 тощо) відрахування не беруться.
Доповідач по цьому питанню розробив прийнятну схему оцінювання внеску. Зокрема, при здачі будинку на 250 кв. м ( який можна збудувати на сьогоднішній день за 1млн грн.) , селище отримало б максимум 40 тис грн.,з оціночними пільгами – 20 тис. Депутати додали шосту позицію – в разі будівництва приватного будинку розміром до 250 кв. м ( «домика», за словами депутатки, яка особливо активно лобіювала несплату ), грошей не брати.
От так позбулося селище вливань у свій бюджет. А ми дивуємося, що парламент ніяк не може прийняти закон про податок на багатство.
12 05 10 Данута Костура
Popularity: 9% [?]